SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
EKSPEDERING AV ORDRE
Etter at kunden har bestilt og fullført betalingen i vår nettbutikk begynner vi å behandle ordren. Ordre som er mottatt i helgen eller etter kl 12:00 på fredag blir behandlet førstkommende mandag. Topaz har stengt i juli, mellom jul og nyttår og i påskeuken. Ordrene behandles første virkedag etter ferien.
LEVERANSE
Vanligvis vil varene bli sendes fra Topaz samme dag som betalingsbekreftelse er mottatt. Dersom det er tomt for en vare vil kunden få beskjed om dette samme dag som ordren er mottatt.
FRAKT
Fraktfritt levert og retur fastlands-Norge. Varen blir sendt fra Topaz når dokumentasjon på betaling er mottatt.
PERSONOPPLYSNINGER
Topaz behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til kunden som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
BETALING
Når det handles hos Topaz blir betalingen behandlet av DIBS Easy, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
RUTINER FOR RETUR AV VARER
AVBESTILLING
Dersom du ønsker å avbestille varene, skriv en e-post til butikk@topaz.no
REKLAMASJON
Dersom det foreligger en mangel ved en vare må det innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget, bli sendt skriftlig melding til butikk@topaz.no om at kunden vil påberope seg mangelen. Topaz vil da gi informasjon om hva som skal gjøres videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
ANGRERETT
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøper mottar varen og 14 dager fremover. Dersom kjøper vil angre kjøpet, returneres varen i samme stand som den ble mottatt, sammen med utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen). Kjøper vil da få tilbakeført det som er betalt. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.
Dersom kjøper ikke har mottatt angrerettskjema kan det lastes ned her.
GARANTI
Topaz gir to års garanti på produksjonsfeil men reparerer skoene gratis for kunden, uansett alder, så lenge det fortsatt er mulig å reparere dem. (Frakt tilkommer) Det er viktig at kunden først sender bilder av skoene til post@topaz.no. Etter at kunden har fått bekreftet fra Topaz at det er mulig å reparere dem sendes pakken til:
Fabrikkgata 10 G
3830 Ulefoss.